Saturday, April 21, 2007

His mobile is his heart, my laptop is my heart

18 april. Nu har I&J kommit ut hit till Dammhögstaden igen. De ska stanna tills på fredag och jag får sällskap i huset!!!!!!!!!!!! Nu har J även träffat Tosse. Han log med hela kroppen när han fick se J.
- Åh! Har du hört om mig? Har du hört att jag har magiska fingrar?
Och så hade han kramat om J flera gånger!
Sedan när vi var i köket så var han också oerhört komisk. Jag kunde knappt hålla mig för skratt!
- Oh no, Shadde is evil! You know, I forgot my mobile in his office and then he locked the door! You know, I can loose my purse and everything, but my mobile is my heart.
Säger han och håller med känsla om sitt hjärta. Vi kan inte hålla oss för skratt men håller det på en bra nivå. Idag när han skulle installera antivirusprogram på min dator så höll han i cd:n och sedan när han trodde att ingen såg så började han spegla sig i den och hålla på med sitt hår. Jag började skratta och han såg generad ut när han såg att jag hade sett. Det är så ovanligt för männen här är inte fåfänga.
You know, I like to enjoy life. Life is too short.
- I agree with you, Tosse.
- That’s why I like to laugh and to tell jokes and just enjoy. All people should be nice to each other.
Men han är ju så fin ibland med ju! En fin, naiv 10-åring som är lika gammal som jag är.
Igår var det 45 grader i Varanasi och ca 46-47 grader här. Inte så konstigt att man blir helt slut. Jag föll ihop i sängen igår kväll och somnade utan att ha gjort någonting. Bara åt lite kvällsmat. Jag hatar att vara grå och dammig och när svetten rinner och man får ont i huvudet och inte har någon ork. J sa att det hade varit 34 grader redan kl 5 när vi åkte ut med båten på måndagsmorgonen. Då hade J jeans och I och jag hade sjalar runt oss för vi tyckte det var så kallt! Vi skrattade och kunde knappt tro det var sant när vi fick reda på det! Hur i kalsingen kan man tycka 34 grader är kallt liksom!

No comments: