Saturday, March 24, 2007

Långbens födelsedag

22 mars. Ikväll har vi tittat på de första avsnitten av säsong 1 på Sex and the city. I sa att vi borde stanna uppe hela natten och titta. Då föreslog J att vi imorgon till chauffören kan skylla på att vi faktiskt åt paneer ikväll och blev sjuka allihop haha. Det var mysigt. Sedan hjälpte de mig städa av en liten byrå som ställdes in i gästrummet där jag bor. Imorgon ska jag få en garderob också så jag kan hänga in kläderna.
Idag på jobbet fyllde Långben (modedesignern) 27 år, så vi fick gott godis med kardemumma. Det är himla tur han finns, han är rolig och har ju bott och pluggat i större städer så han känns lite mer västerländsk jämfört med de andra härifrån.
Det är massor att lära, jag samlade på mig garner i de olika materialen som finns. Sedan tog Långben upp mig till ”vinden” där ytterligare garner finns. Längst bort i rummet fanns filt som jag skulle ha prov på i olika färger så vi klättrade på garnhögarna!
Innan vi skulle hem så gick I och jag och satte oss med tre av de gamla männen och Bab. Bab är tydligen lite av en poet och sitter med sin engelska ordbok om kvällarna för att förbättra sin engelska. Så söt! Bab tittade på mina fötter och de började diskutera hur jag skulle göra för att lindra mina myggbett. Så sött! De är verkligen så mysiga!

1 comment:

Unknown said...

hej! Vad härligt och exotiskt det låter! På samma gång som fattigt och orättvist. jag vill jättegärna komma och hälsa på... härligt språk. det känns nästan som att man är där. ser fram emot att se bilder på dig när du Yogar på taket